Sunday 23 July 2023

TEMPAT MENARIK DI KUALA SELANGOR

 

TEMPAT MENARIK DI KUALA SELANGOR

By Ainina Najwa


Hi semua! Harini aku akan cerita sikit apa yang best dekat Kuala Selangor. Orang biasa anggap yang Kuala Selangor ni takde benda menarik. Padahal sebenarnya ada je benda menarik yang boleh dibuat dekat sini. Apa dia yang menarik tu? Ha teruskan baca blog ni untuk ketahui lebih lanjut.

1. Sky Mirror


Sky mirror ni sebenarnya adalah tempat bergambar yang akan Nampak macam kita atas air dan ada cermin di air tersebut. Kalau korang nak pergi tempat ni, kena tengok tarikh tau. Tak boleh datang masa paras air laut tinggi.

1.      2. BUKIT MALAWATI



Kalau korang pergi Bukit Malawati ni, korang boleh belajar pasal sejarah tempat ni. Ia merupakan kawasan yang strategik yang menjadi kubu pertahanan dari serangan musuh. Dekat sini banyak tempat untuk korang pergi lawati seperti Rumah Api, Makam Diraja, Muzium Sejarah Kuala Selangor, Tangga Serratus and banyak lagi!

 


 

2.      3. KUALA SELANGOR FIREFLIES



Haaa ni pun seronok juga untuk pergi malam malam. Tips nak pergi sini ialah jangan pergi lewat malam. Masa yang ideal ialah dari 8 malam hingga 10:30 malam. Nak lagi cantik, try pergi masa langit tengah tak nampak bulan. Cantik gila nanti nampak lampu dari kelip-kelip. Tips yang seterusnya ialah jangan pergi hari hujung minggu atau cuti umum.


3 comments:

  1. wow taktau pula kuala selangor ada benda camni. ingatkan boring

    ReplyDelete
  2. Kuala Selangor bukan kampung

    ReplyDelete
  3. Saya duk sini sebab unisel je

    ReplyDelete

NEW POST ! FRESH FROM OUR BRAIN !

TENTANG KAMI

THIS IS OUR STORIES By Us. Hi dari kiri, Nisa, Adib, Shahira, Wani dan yang bawah tu NIna. BAtch kami ada 6 orang, lagi sorang Hazwin. KIteo...