Saturday 22 July 2023

SEDAP KE ?

 

Ubi bakar manis + kimchi ? macaroon ?

 By Nurul Alwani




Hai geng ! Harini aku nak cerita tentang kombinasi makanan yang pelik tapi sedap ! ubi bakar manis + kimchi ? pelikkan tapi surprisingly sedap sangat ! untuk ubi bakar manis, aku sangat recommend ubi bakar dari kedai Dondondonki . ubi dia sangat manis dan sedap. Untuk satu ubi bakar manis, harga dia rm 8. Untuk ubi yang size dia kecik, mungkin agak pricey tapi kalau dah makan, kau akan nak lagi. Untuk harga rm 8 dengan rasa yang sedap, its okay !

So kimchi ni makanan orang korea tau. Dia kobis yang diperap dengan sos pedas, masam sikit. Mungkin dengar pelik en, ubi bakar dengan kobis perap. Tapi rasa dia sangat balance ! dengan sekali gigit, kau dapat rasa manis, pedas, masam and acidic cuka sikit. Kau kena try dulu ! dia jadi satu kombinasi yang sangat statisfied sebab each of the food balance the taste !

 

Secondly! Bukanlah makanan pelik, tapi pelik untuk aku. Macaroon. Macaroon ni dikenali dengan makanan orang pernancis , diorang punya dessert. Aku adalah salah seorang yang tertarik untuk membeli macaroon yang satu berharga rm 4+. And aku beli dua. Dalam fikiran aku, macaroon ni rassa dia macam dessert biasa la kan, teksture macam cookis biasa and taste just like ccookies normal. But I was wrong man!

Macaroon ni teksture dia mcm gewy tau, macam kau makan chewing gum pun ada ! tapi versi yang kau boleh telan ! aku tak boleh telan dengan dia punya teksture. Secondly aku beli rasa coklat and matcha. The chocolate was fine but the matcha was not ! the matcha rasa mcm plastik ! matcha pure yang tak ditambah gula ! kau boleh bayang tak rasa dia tak sedap macam mana ! aku bagi 1/10. Aku buang je nok 2 macaroon and membazir rm 8 untuk dessert yang kecik. Aku takkan repeat dah !

2 comments:

NEW POST ! FRESH FROM OUR BRAIN !

TENTANG KAMI

THIS IS OUR STORIES By Us. Hi dari kiri, Nisa, Adib, Shahira, Wani dan yang bawah tu NIna. BAtch kami ada 6 orang, lagi sorang Hazwin. KIteo...