Sunday 23 July 2023

FOOD RECOMMENDATIONS TAIPING EDITION

 

FOOD RECOMMENDATIONS TAIPING EDITION

By Ainina Najwa

1.      NASI KANDAR BERATUR 786

Nasi kandar yang sangat enak dan menyelerakan. Tempat yang bersih dan selesa. Harga yang bersesuaian dan berkemampuan. Staff yang sopan dan baik. Service yang laju. Location yang strategik tapi agak susah untuk cari parking. Saya paling suka kari di kedai ni. Sedikit pedas tapi sangat sedap!

 

2.      BISMILLAH CENDOL

Antara kedai cendol yang paling tertua di bandar Taiping. Cendol sangat sedap. Tak manis sangat, just nice je. Harga yang murah berbanding harga cendol di Selangor. Service pun laju. Memang mantap!

 

3.      YONG TAU FOO BOMBA

 


First of all, tempat ni agak susah untuk cari parking. So, get ready mental korang untuk tunggu parking kosong ye hehe. Also, if pergi time cuti kena expect yang kat sini akan crowded. Ada banyak stall, but if ikut my suggestion is the one yang paling dekat dengan balai bomba. Yong Tau Foo situ sangat sedap. Sos yang pekat dan sesuai untuk makan dengan ingredients yang korang pilih. Service laju!

4 comments:

  1. tapi saya suka western

    ReplyDelete
  2. Tepen ni saya selalu pi tasik je

    ReplyDelete
  3. Kalau nasi kandar tu saya tak nak beratur boleh tak?

    ReplyDelete

NEW POST ! FRESH FROM OUR BRAIN !

TENTANG KAMI

THIS IS OUR STORIES By Us. Hi dari kiri, Nisa, Adib, Shahira, Wani dan yang bawah tu NIna. BAtch kami ada 6 orang, lagi sorang Hazwin. KIteo...