Sunday 23 July 2023

POLIS EVO 3

 REVIEW JUJUR FILEM POLIS EVO 3

By Ainina Najwa

Hello guys! Harini aku nak bagi review terpaling jujur untuk cerita yang tengah meletop sekarang iaitu filem Polis Evo 3. Filem ni dah cecah lebih RM50 juta tau! So, meh aku bagi review jujur untuk korang kat luar sana yang belum tengok cerita ni and rasa teragak-agak nak tengok. Kepada yang memang dah berazam untuk tengok tu, korang pergi jela tengok okay!

Macam yang kita tahu, cerita Polis Evo 3 ni dilakonkan oleh Zizan Razak dan Shaheizy Sam. Filem ni membawa genre komedi dan juga action. Bagi aku, lakonan daripada Zizan Razak sebagai Inspektor Sani dan Shaheizy Sam sebagai Inspektor Khai merupakan gandingan duo yang hebat dan sepadan.


Selain itu, lakonan gempak dan padu daripada Sharnaaz Ahmad sebagai watak jahat iaitu Reza juga cukup membuatkan aku meremang dan gerun menontonnya. Wataknya yang bermain dengan emosi cukup untuk menambahkan lagi perasa dalam filem ni.


Aku berpendapat bahawa filem Polis Evo 3 ini sudah cukup sempurna dan wajib untuk ditonton. Genre komedi dan suspens sangatlah memainkan peranan. Kedua-dua genre itu juga sangat seimbang.

Secara jujurnya, apabila di 10 minit terawal, aku mempunyai ekspetasi yang rendah pada filem ini. Hal ini kerana, first scene movie ini memberikan vibe seperti parody. Aku agak kecewa dan memikirkan “cerita ni memang kelakar sentiasa ke?”. Namun, selepas itu filem ini tidak menghampakan aku. Aku amat berpuas hati dengan filem ini. Overall aku bagi 10/10 bintang!

   

3 comments:

  1. betul! tak rugi tengok polis evo 3 ni kat wayang haritu

    ReplyDelete
  2. Tapi saya tk suka cerita aksi

    ReplyDelete
  3. Rafael masuk rafael

    ReplyDelete

NEW POST ! FRESH FROM OUR BRAIN !

TENTANG KAMI

THIS IS OUR STORIES By Us. Hi dari kiri, Nisa, Adib, Shahira, Wani dan yang bawah tu NIna. BAtch kami ada 6 orang, lagi sorang Hazwin. KIteo...