Tuesday 20 June 2023

TARIKAN MENARIK DI KUALA LUMPUR

 Tempat menarik di Kuala Lumpur

By Ainina Najwa


Hi korang! Korang yang dating baca blog ni mesti orang yang tengah travel dekat Kuala Lumpur kan? Selalunya orang yang dating dari negeri lain yang tak tahu nak bua tapa kalau dekat KL ni. So, dengan adanya blog ni korang akan tahu dah nak pergi mana dan nak bua

tapa dekat KL lepas ni. Jom baca blog ni untuk tahu apa aktiviti yang boleh di buat di Kuala Lumpur.

1. Aquaria KLCC

Untuk yang dating bersama keluarga dan mempunyai kanak-kanak, pasti seronok kalau dapat bawa mereka ke Aquaria KLCC. Banyak ikan dan haiwan yang sukar untuk kita tengok dan jumpa. Kanak-kanak pasti berasa kagum dan seronok biladating ke Aquaria KLCC ni. Dekat Aquaria KLCC ni juga ada program “Diving with Sharks” yang memerlukan lessen diving. Program ini antara program yang terkenal dimana kita boleh mendekati jerung di dalam air.


Harga Tiket :

-       Kanak-kanak MYKID : RM39, Biasa : RM59

-       Dewasa MYKAD : RM49, Biasa : RM69

-       Warga Emas MYKAS : RM39, Biasa : RM49


2. Pasar Seni



Pasar Seni merupakan antara tempat yang popular di zaman 2023. Terdapat pelbagai kedai yang berniaga di situ lebih-lebih lagi pada hari minggu iaitu Sabtu dan Ahad. Bila dah sampai dekat sini, boleh la beli “ole-ole” atau dengan nama lain iaitu cenderamata. Boleh la untuk rakan-rakan baik atau untuk orang yang tersayang. Pelbagai barang tradisional yang memupuk semangat kemelayuan di jual di sini.

Kalau bertuah, korang akan dapat menyaksikan persembahan tarian tradisional secara percuma di luar pentas Pasar Seni.


3. Saloma Bridge



Saloma Bridge ini merupakan antara tempat yang terbaik untuk anda bergambar. Jambatan yang sungguh unik dan cantik rupanya. Kalau korang dating waktu malam, jangan lupa get ready phone siap-siap untuk tangkap gambar jambatan saloma ni sebab cantik sangat. Lebih-lebih lagi bila Nampak bangunan KLCC dan bangunan- bangunan lain yang bercahaya. Kalau korang nak tahu, jambatan ni dihias lebih 4000 LED warna-warni apabila waktu malam. Lampu dekat Saloma Bridge ni akan bertukar warna dan mengikuti tema perayaan. Contohnya seperti perayaan Tahun Baru Cina. Sayang sekali waktu operasi Saloma Bridge ni bukanlah 24 jam.






3 comments:

  1. menarik!! lepas ni boleh pergi

    ReplyDelete
  2. Kuala lumpur 2x menyinari hidupku kota yang penuh dengan cabaran~~~~

    ReplyDelete

NEW POST ! FRESH FROM OUR BRAIN !

TENTANG KAMI

THIS IS OUR STORIES By Us. Hi dari kiri, Nisa, Adib, Shahira, Wani dan yang bawah tu NIna. BAtch kami ada 6 orang, lagi sorang Hazwin. KIteo...