Tuesday 20 June 2023

RANTAU PANJANG, KELANTAN

 Trip to Rantau Panjang Kelantan

By Nurul Alwani

   Wassup guys, aku nak cerita aku punya pengalaman dekat Rantau Panjang babe. Kat sana dia macam sebuah pekan, kat sana nok sana sini ko boleh Nampak moto skuter Thailand dengan nombor plate Thailand. Skuter tu comel, kalau aku boleh beli, aku beli dah bawak balik Unisel. Kat sana aku pergi makan lokching, lokching dia sumpah sedap. Kalau kau tengok dalam gambar tu aku berjalan kat sana dengan berbaju kurung bhai. Sangat Wanita melayu terakhir tapi aku bukan melayu. So macam mana tu? Sebab kenapa aku berjalan dengan baju kurung, sebelum aku gerak ke Rantau Panjang ni aku pergi kenduri saudara boyfriend aku dekat Tanah merah, then aku ni lambat makan, badan masuk angin and resulting aku jadi pening kepala mcm nak maigrain. Orang lain sedap makan, aku sempat makan separuh je lepastu aku nak pitam, aku pergi makan Panadol pun aku pergi muntah balik. So aku lapar, aku beli lokching, tak sia-sia aku lapar. And depan kedai lokching dia ada jual bahan lokching tu,and bila aku tengok semua bahan tu dari sosej, bebola ikan, benda yang petak, isi ayam tu semua produk dari Thailand tau!



Then aku jumpa satu benda yang buat aku sangat happy. Aku jumpa air CocaCola and air Sprite dalam botol, and dia sangat kecik dan sangat comel. Aku kat sana je 3 botol aku minum. Rasa dia takdelah kuat mcm air gas yang kita minum dalam botol tu, rasa gas dia mild and not too sweet. Saje je beli sebab comel en, satu botol tu berharga 3 ringgit. Tapi aku lebih prefer yang dalam botol, sebab aku suka air yang gas dia kuat. Bagi aku semakin kuat gas tu, more refreshing tekak aku, gitu. Botol tub oleh simpan jadi koleksi, sangat comel !

3 comments:

  1. Jangan minum air gas sangat lah tk sihat

    ReplyDelete
  2. Abe baju bighu che using ado mano

    ReplyDelete

NEW POST ! FRESH FROM OUR BRAIN !

TENTANG KAMI

THIS IS OUR STORIES By Us. Hi dari kiri, Nisa, Adib, Shahira, Wani dan yang bawah tu NIna. BAtch kami ada 6 orang, lagi sorang Hazwin. KIteo...