Tuesday 20 June 2023

PORT HEALING DI KKB

Empangan Kuala Kubu Baru

By Shahira Munawar




   Kuala Kubu Baru biasanya dianggap tempat yang sangat banyak tarikan menarik. Namun semua tarikan kebiasaannya yang ekstrem seperti paragliding dan lompat dari jambatan, apa tu namanya haa flyingfox, zipline dari situ ke sini. Tapi ada satu tempat ni berhampiran semua aktiviti ni iaitu empangan. Ini sebenarnya empangan air Selangor tapi disebabkan tempat ni ada view ( pemandangan ) yang cantik, ramai orang datang sini ( yang tahu je datang ). Pengalaman Shahira, Shahira tahu tempat ni pun sebab cikgu memandu yang bawa. Tempat ni pun dekat dengan fraser hill tau.

 haa ni gambar watu raya, shahira dengan kakak Shahira pergi sini.


   Kalau awak semua nak datang sini, boleh guna google maps atau waze just type " empangan kuala kubu baru" , nanti akan ada lokasi. Datang sini bawalah makanan untuk berkhelah, kunyah-kunyah sebab tak ramai orang jual dekat atas tu. Oh ! ada satu van ni jual air kopi yang diperbuat sendiri, korang kena try !



4 comments:

NEW POST ! FRESH FROM OUR BRAIN !

TENTANG KAMI

THIS IS OUR STORIES By Us. Hi dari kiri, Nisa, Adib, Shahira, Wani dan yang bawah tu NIna. BAtch kami ada 6 orang, lagi sorang Hazwin. KIteo...